Min barnekamp
![hovedbilde](http://znett.com/wp-content/uploads/2014/06/hovedbilde3-500x226.jpg)
De fleste som jobber med film kan stadfeste akkurat hvilken kinoopplevelse i barndommen som gjorde at de bestemte seg for å jobbe med film. Likevel er den største utfordringen for barnefilmens status at så få voksne ser ut til å bry seg.
TweetRelatert
Ingen relaterte saker.
Fra siste Z
![](http://znett.com/wp-content/uploads/2024/12/hovedbilde-1.jpg)
Matrosdresser, idolkultur og tiåret som forsvant fra japansk filmhistorie
Skjeve tenner, korte skjørt og lange kamerakjøringer: Hva var det som gjorde at åttitallets idolfilmer ble så epokegjørende, og hvorfor krysset de aldri Japans landegrenser? | kun utdrag
![](http://znett.com/wp-content/uploads/2024/12/hovedbilde2.jpg)
Et annet kaos: Shinji Somais Typhoon Club – Taifu kurabu
Naturkrefter og mørkt begjær danner den pulserende kjernen i Shinji Sōmais kultklassikere fra 1980-tallet. | kun utdrag
Fra arkivet
![](http://znett.com/wp-content/uploads/2017/09/hovedbilde-1.jpg)
Festivalfjes 2017
Z #3 2017: Hva kommer man til å huske fra årets Kortfilmfestival, og hva håper man på for framtiden? Og hva er egentlig den aller beste norske kortfilmen som fins? Vi har spurt ut noen av dem som gjorde seg bemerket i Grimstad i år. | kun utdrag
![](http://znett.com/wp-content/uploads/2005/02/3627_001Ronja2.jpg)
La de små barn komme av seg selv
Z #2 1992: Artikkelforfatteren vil i det følgende pledere for at bare den barnefilm er navnet verdig som ikke [...] | kun utdrag
![](http://znett.com/wp-content/uploads/2007/08/Singer-Songwriter_hoved.jpg)
Musikkvideo: Kortfilm, kunst eller reklame?
Z #3 2007: En musikkvideo er et særegent audiovisuelt uttrykk, der bildene utvikles til en allerede ferdig [...] | kun utdrag